Wednesday, 17 August 2011

sob.....

bukan diri mu sorang saje yang ade perasaan...aku juga.....maafkan aku jika pikiran ku melayang buat seketika....namun pikiran ku melayang memikirkan perkara yg aru saja kita perbualkan....malah ape yg dirimu katakn, aku dgr....cuma lambat respond je.tu pun jadi satu pertengkaran.......hingga menitis air mata ku.....
dirimu rasa sakit ati...berbual seolah2 dgn tembok...hanya kerna pikiran ku melayang...uat 2 kali saja.....dirmu kata aku kurang ajar padamu..OUCH!!!!..sungguh kecik ati aku dgr...tk pernah pun aku ingin berkurang ajar pada dirimu........
abis?bila dirimu yg diam uat bodoh bila ku berbual..atau bertanya.......kirekan tu ok lah?kirekan aku juga tak punyai perasaan..da byk kali berlaku..namun tk pernah aku endahkan....aku terus cube pujok agi adelah.....
biler pujok.....alangkah sedih nya ati bile dirimu menjawab dgn sindiran pedas...nada yg mcm malas nak layan.....bagi dirimu...."at least jawab"...namun aku ingin katakan....kalau nak jwb mcm gitu, ada relanya jgn jwb...tkla kecik ati ni mendgr.....pujok2 cukop time kene sacarstic....
sepatotnya..hari ni hari paling gembira bagi ku kerna terima berita baik.....ingin sgt ku berkongi kegembiraan ku..namun.......air mata kesedihan yg aku titiskan.......
tiap kali dirimu mejawab ku dgn nada yg keras.....kata2 yg menyakitkn ati....aku hanya dpt diam saja...kalau jwb nnt jadi la pergaduhan agi......tau tak dirimu...betapa perit nya aku terpaksa telan segala kata2 kasar dan sindiran pedas yg dirimu luahkan.,,,,
aku tau dirimu penat..mungkin sebab tu dirimu grumpy...but tau tak dirimu....bahawa aku juga penat bekerja..kita sama2 bekerja......
dirimu alik, teros boleh lepak...aku?kene cuci aju...den now nak kene revise...siapkan brg untk tis weekend..untk interview.....
sigh................................................
maafkan aku jika pikiran ku melayang uat seketika...aku hanya pikirkn bagaimana untk menbawak smuer brg2 ku tanpa menyusahkan dirimu...namun.....itu pun aku kene marah....itu pun jadi perkara besar sampai dirimu bingit....aku pun tk phm ape yg nak di bingitkn pun.....bknnye dirimu tk pernah diam bile aku bertanya....malah kalau dirimu tgh mara...ade kala nya bile ku bertanya....dirimu uat tk dgr je..diam je...lau tak pun...hmmm...ntah....tak....ye....tak tau.....
cube kalau aku yg menjawab gitu kat dirimu.....confem jap agi dirimu melenting...ngamok....n bingit.....namun.....bile terjadi pada diriku....aku hanya mampu diam...n telan je.......sakit ati ke kecik ati ke....cume bole diam je,.....lau jwb...comfem jadi gadoh besar..
sigh....aku sedih yg amat sgt....kegembiraan yg ingin di kongsi dgn yg tersayang....akhirnya menjadi titisan air mata yg sedih.......nampaknya aku hanya mampu pendam kegembiraan ku sendiri...tanpa sesiapa pun untk aku berkongsi....sigh......
ya allah..hanya kau saja lah yg tahu bertapa aku bersyukur dan gembira dgn pemberian rezekimu padaku....dan hanya kau saja lah yang tau bertapa sedih dan hancurnya hati ini pada saat dan ketika ini......

syg...ingin ku memohon maaf atas kesilapan ku.....tk pernah aku berniat untk berkurang ajar padamu.....namun itu lah yg dirimu luahkn....baiklah..ku terima..maafkn ku kerna mejadi tunang  yg kurang ajar....
syg....aku amat sygpada dirimu...tk pernah terlintas untk ku sengaja tk mejawab mu...tk pernah terlintas untk ku berkrang ajar padamu....
hati mu sakit.....hati mu bingit.....aku pujuk.....
namun aku juga punyai persaan....
ati  ku sedih............hanya mampu simpan sendiri pada saat ini.....hanya mampu memujuknya sendiri.............

No comments:

Post a comment